Due diligence/ badanie firmy

Due diligence jest badaniem przedsiębiorstwa lub jego wydzielonej części w sferze organizacyjnej, majątkowej, handlowej, finansowej, prawnej i podatkowej. Prace te dotyczyć mogą całego kompleksu zagadnień wskazanych wyżej, jak również wybranego tylko obszaru. Głównym celem due diligence jest rozpoznanie stanu badanego podmiotu lub badanego obszaru, w tym identyfikacja jego atutów i szans rozwoju, jak też ograniczeń, ryzyk i zagrożeń związanych z jego działalnością. Efektem procesu due diligence jest raport podsumowujący wyniki badań, który wykorzystywany jest przez Klientów przy podejmowaniu szeregu decyzji operacyjnych, takich jak: ocena efektywności zarządzania firmą przez jej właściciela lub radę nadzorczą, tworzenie nowej strategii rozwoju, opracowanie programu restrukturyzacji, czy też planowana transakcja zakupu/ sprzedaży lub podziału przedsiębiorstwa.


Proces due diligence realizowany być może w dwojakiej formule; w postaci analizy dokumentacji dotyczącej badanej sfery udostępnianych bezpośrednio w siedzibie firmy lub też w formie tzw. „virtual data room” (VDR). Polega on na umieszczeniu w specjalnie przygotowanej bazie internetowej materiałów i dokumentów, które zdecydowano się udostępnić dla potrzeb badania, a następnie przekazaniu dostępu do tej bazy badającemu. 


BAA posiada doświadczenie zarówno w przeprowadzaniu badania firm na zlecenie Klientów, ale też w organizacyjnym przygotowywaniu firm do procesu due diligence, a także w stworzeniu wirtualnego „data room", w którym zostaną umieszczone dokumenty.

Share by: